lørdag 10. oktober 2015

Jesus-begeistring

Jeg ønsker å skape Jesus-begeistring hver eneste dag, og i dag håper og ber jeg om masse Jesus-begeistring. Vi åpner formelt det nye hovedkvarteret for Frelsesarmeens arbeid i Øst-Europa om noen timer. Det er fint besøk. Stabssjefen, kommandør William Roberts, er kommet fra det internasjonale hovedkvarteret for å foreta innvielsen. Og – enda viktigere er det åndelige bygget: Vi ønsker velkommen seks nye kadetter i sesjonen «Glade forbedere». To fra Georgia, to fra Ukraina, en fra Russland og en fra Moldova.

En som aldri klarte å skjule sin Jesus-begeistring, var Peter. Det ble veldig synlig etter den store fiskefangsten ved Tiberiassjøen:

Disippelen som Jesus hadde kjær, sa da til Peter: «Det er Herren.» Da Simon Peter hørte at det var Herren, bandt han kappen om seg – den hadde han tatt av – og kastet seg i sjøen.
Joh 21:7 (1)
Jeg liker villskapen til Peter. Ingenting skal stoppe ham fra å komme fram til Jesus. Det er nesten noe desperat ved det han gjør – og jeg elsker det. Ingenting inspirerer meg mer enn ekte begeistring. Det smitter. Hadde jeg vært i båten, tror jeg hadde kastet meg i sjøen jeg også. Heldigvis var det med noen av de litt mer «sindige», som sørget for at fangsten kom til land. Mer om det i morgen, men i dag er det feiring. Jeg ber om en Jesus-feiring som skaper begeistring!

Dagens ‘manna’:

Verden trenger å se mer Jesus-begeistring!
-------------------------------
(1) Se også "Stol på Gud og møt på jobben!"
Denne refleksjonen er en del av et Dypdykk i Johannes

Ingen kommentarer: